28 February 2022

Music Monday: Because...Here we are again.

I'm going to post this song again, this time with the lyrics because this is happening right now in Ukraine. Right now. People are dying. Russia says they have done nothing wrong, that they must defend themselves against Ukraine. Nonsense. A former KGB fanboi is making moves to recreate his precious USSR and must be stopped.

Listen to this beautiful, haunting song by Jamala, the winner of the 2016 Eurovision song contest regardless of the protests from the Kremlin. Because "They kill you all/and say We're not guilty..."


1944
by Jamala

When strangers are coming...1
They come to your house,
They kill you all
and say,
We’re not guilty
not guilty.
 
Where is your mind?
Humanity cries.
You think you are gods.
But everyone dies.
Don't swallow my soul.
Our souls
 
I could not spend my youth there
Because you took away my land
I could not spend my youth there
Because you took away my land
 
We could build a future
Where people are free
to live and love.
The happiest time.
 
Where is your heart?
Humanity rise.
You think you are gods
But everyone dies.
Don't swallow my soul.
Our souls
 
I could not spend my youth there
Because you took away my land
I could not spend my youth there
Because you took away my land
 
I couldn't have my homeland

21 February 2022

Music Monday is on the Struggle Bus

 Y'all. It's that feeling when you've had a great weekend and now it's Monday and someone poured a bag of sand into your brain and has bolted you to whatever soft surface you're on...and the alarm goes off. As I try to sort out the cobwebs left from the weekend, enjoy this tune from Taylor Swift that is one of my new on repeats...and speaks to the bullies we all grew up with and moved past. I know that I see certain faces in MY mind when this song is on in the car (and I may or may not be yelling the words as loud as I can). Get your catharsis on, y'all.

And while you do that, I'm off for a second cuppa. Yeesh.



Mean
by Taylor Swift

You, with your words like knives
And swords and weapons that you use against me
You have knocked me off my feet again
Got me feeling like I'm nothing
You, with your voice like nails on a chalkboard
Calling me out when I'm wounded
You, picking on the weaker man
Well, you can take me down
With just one single blow
But you don't know what you don't know

Someday, I'll be living in a big old city
And all you're ever gonna be is mean
Someday, I'll be big enough so you can't hit me
And all you're ever gonna be is mean
Why you gotta be so mean?

You, with your switching sides
And your wildfire lies and your humiliation
You have pointed out my flaws again
As if I don't already see them
I walk with my head down
Trying to block you out, 'cause I'll never impress you
I just wanna feel okay again
I bet you got pushed around
Somebody made you cold
But the cycle ends right now
'Cause you can't lead me down that road
And you don't know what you don't know

Someday, I'll be living in a big old city
And all you're ever gonna be is mean
Someday, I'll be big enough so you can't hit me
And all you're ever gonna be is mean
Why you gotta be so mean?

And I can see you years from now in a bar
Talking over a football game
With that same big loud opinion
But nobody's listening
Washed up and ranting about the same old bitter things
Drunk and grumbling on about how I can't sing
But all you are is mean
All you are is mean
And a liar, and pathetic, and alone in life
And mean, and mean, and mean, and mean

But someday, I'll be living in a big old city
And all you're ever gonna be is mean, yeah
Someday, I'll be big enough so you can't hit me
And all you're ever gonna be is mean
(Why you gotta be so mean?)

Someday, I'll be living in a big old city
(Why you gotta be so mean?)
And all you're ever gonna be is mean
(Why you gotta be so mean?)
Someday, I'll be big enough so you can't hit me
(Why you gotta be so mean?)
And all you're ever gonna be is mean
Why you gotta be so mean?

14 February 2022

Music Monday: Well, it's Valentine's Day, right?

When I think of great love stories, I think of my parents. My father spent his entire life convinced that he did not deserve his wife but did everything he could to show her that he was thankful for her. When I first heard this song by Cody Fry, it wiped me out because I couldn't get them out of my mind...and how even though we miss them I'm so happy that their symphony is playing wherever they are now.

I mean, it's Valentine's Day, after all...


Symphony
by Cody Fry

I used to hear a simple song
That was until you came along
Now in it's place is something new
I hear it when I look at you
With simple songs I wanted more
Perfection is so quick to bore
You are more beautiful by far
Our flaws are who we really are
I used to hear a simple song
That was until you came along
You took my broken melody
And now I hear a symphony
Ohh
And now I hear a symphony

10 February 2022

Upcoming Book Signing: Atlanta Steampunk Exposition 2022

Hey, y'all in the Atlanta/Dunwoody area, come out and see me starting tomorrow evening at the Atlanta Steampunk Expo!! I will be signing copies of Strid and would love to meet you. Here's a link to a teaser chapter and more information on the book: Strid First Chapter

     

Already have a copy? Bring it! As long as it has paper to sign, I will be happy to autograph it for you. 😀 You can bring your ebook copies too, I'm always happy to see my books out in the wild in whatever format.

To borrow from my writerly friend, Jessica Nettles, I will be cosplaying as an author trying to sell her books. 😀

See you this weekend!

 

07 February 2022

Music Monday: So, it's to be vampires, then?

I think I have posted this tune before, but this version jumped out of my television at me and demanded to be heard. I'm not familiar with the movie shown in the video, but I've always had a soft spot for this admittedly WEIRD tune after hearing it in Lost Boys. So...there is a Camp Nano coming up... 



Cry Little Sister
as performed by CHVRCHES

Last fire will rise behind those eyes
Black house will rock, blind boys don't lie
Immortal fear, that voice so clear
Through broken walls, that scream I hear

Cry, little sister (thou shall not fall)
Come, come to your brother (thou shall not die)
Unchain me, sister (thou shall not fear)
Love is with your brother (thou shall not kill)

Blue masquerade, strangers look on
When will they learn this loneliness?
Temptation heat beats like a drum
Deep in your veins, I will not lie

Cry, little sister (thou shall not fall)
Come, come to your brother (thou shall not die)
Unchain me, sister (thou shall not fear)
Love is with your brother (thou shall not kill)

My Shangri-La, I can't forget
Why you were mine, I need you now

Cry, little sister (thou shall not fall)
Come, come to your brother (thou shall not die)
Unchain me, sister (thou shall not fear)
Love is with your brother (thou shall not kill)

Cry, little sister (thou shall not fall)
Come, come to your brother (thou shall not die)
Unchain me, sister (thou shall not fear)
Love is with your brother (thou shall not kill)

Cry, little sister (thou shall not fall)
(Thou shall not die)
(Thou shall not fear)
Love is with your brother (thou shall not kill)

Music Monday: It probably won't do...